Шкільна бібліотека
У бібліотеці учні беруть підручники і додаткові посібники для занять, також в бібліотеці є художня література.
Книги можна вибрати на будь-який смак: тут і казки, і оповідання, і вірші, і підручники з різних предметів.
Бібліотекарем у нашому закладі працює чудова людина – Альона Олександрівна. Вона багато знає і завжди готова порадити захоплюючу книжку. А ще вона проводить літературні тижні і конкурси за прочитаними книжками для всіх бажаючих.
Також можна відвідати сайт бібіліотеки в якому можна не тільки знайти електронні версії книжок та підручників, але й відвідати віртуальні літературні музеї за посиланням: https://drumchaglovaalena.wixsite.com/my-site
Завітайте до нашої бібліотеки!
Бібліотека ставить на новий навчальний рік такі завдання:
- Сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів, формувати читацькі інтереси;
- Продовжувати роботу по духовному, моральному вихованню учнів, шляхом популяризації кращих творів українських, російських і зарубіжних письменників;
- Проводити роботу по вихованню бережливого ставлення до підручників;
- З допомогою різних форм і методів бібліотечної роботи, самостійно сприяти на роботу учнів з книгою.
- Формувати національну свідомість моральної якості, культуру, поведінку дітей.
Як читати книжки
Пам’ятка
1.Пам’ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.
2. Внутрішньо налаштовуйся на читання. Не поспішай, не “ковтай” зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам’ятати прочитане.
3. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
4. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.
5. Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
6. Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.
7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).
8. Найцікавіше запам’ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і вра-женнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
10. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.
11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.
Пам’ятка читача
1. Перед тим як розпочати читання, вибери книжку, в якій розкривається зміст матеріалу, що ти вивчаєш.
2. Пам’ятай, що читання – одне з найважливіших занять у самоосвіті і ставитися до нього треба серйозно.
3. Слід урізноманітнювати прийоми і способи читання.
4. Читаючи, думай, шукай головне, основне, найістотніше.
5. Не поспішай, вдумайся в логіку і зміст того, що ти читаєш.
6. Домагайся, щоб кожне речення, кожне слово, термін, фраза були добре зрозумілі.
7. Читай з олівцем у руках, роби потрібні помітки.
8. Обов’язково конспектуй прочитане. Конспект зберігається надовго, прочитане забувається .
9. Розпочату роботу доводь до кінця. Не залишай книжку недочитаною – головне може бути попереду.
10. Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книга.
11. Прочитане спробуй пов’язати з життям, з практикою, досвідом.
12. Не забудь пов’язати те, що читаєш (вивчаєш) з раніше вивченим і уявити його в системі знань.
13. Не поспішай кликати на допомогу інших, коли щось незрозуміло. Намагайся розібратися самостійно.
14. Де потрібно – змушуй працювати і уяву.
15. Читай не тільки зліва направо, а й повертайся до прочитаного: повторення – найкращий засіб закріплення прочитаного.
16. Навчись критично сприймати прочитане.
17. Обов’язково ознайомся з рецензіями і відгуками на книжку: один розум добре, колективний краще.
18. Раніше ніж критикувати книгу, добре розберись у її змісті.
19. Чужу критику на книжку читай після того, як прочитаєш книжку.
Чотири завдання, які повинні бути розв’язані під час читання:
Перше завдання при читанні – це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.
Друге завдання – продумати прочитане.
Третє – зробити з прочитаного потрібні для пам’яті виписки.
І, нарешті, четверте завдання – це усвідомити, чого нового навчила книжка.
Заповіді читача
1. Пам’ятай, що читання – одна з найважливiших, найпотрiбнiших, найсерйознiших робiт, не «мiж іншим».
2. Навчися користуватися змiстом.
3. Хоча б одну з читаних тобою останнiм часом книг читай iз закладкою, повертайся iнодi до прочитаного.
4. Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин.
5. Закриваючи книгу (навiть прочитавши тiльки частину її), подумай, що запам’яталося, схвилювало, налякало, утiшило, вразило, здивувало.
6. Постарайся самостійно розiбратися у всьому, пояснення незрозумілих слiв шукай у тлумачних словниках.
7. Книга добре i надовго запам’ятовується, якщо її змiст розповiсти друговi, батькам.
Єдині вимоги до учнів щодо використання та збереження підручників:
• пам’ятай, що бережливе ставлення до книги – завдання державної ваги;
• одержавши пiдручник, обгорни його;
• слідкуй за чистотою книги, не читай під час їжi, не бери брудними руками;
• не загортай сторiнок, а користуйся закладкою;
• не роби на сторiнках пiдручника помiток, записiв тощо;
• не клади в книгу олiвцi, iншi товстi предмети: вiд цього рветься палiтурка;
• читаючи пiдручник, не згортай його палiтурками одна до одної: від цього сторiнки пiдручника розпадаються;
• слiдкуй за станом книги, своєчасно ремонтуй її;
• пам’ятай: пiдручник повинен служити учням не менше 5 рокiв i бути чистим, цiлим;
• у кiнцi навчального року своєчасно повертай підручник своїй рiднiй школi тiльки у вiдмінному станi, бо на нього чекають твої молодшi товаришi;
• бережи свого вiрного, мудрого друга – книгу!