Виховна робота в Тернівському ліцеї
Виховна тема:
Виховання громадянина України – як засіб соціалізації учнів у контексті Європейського виміру.
Пріоритетним у виховній роботі закладу є:
- реалізація особистісно орієнтованого підходу в освітньому процесі;
- залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації здобувачів освіти, виховання в них життєвої компетентності.
Мета виховної роботи:
Створення організаційно-функціональної структури процесу виховання для розвитку життєвої компетентності особистості через формування ключових компетентностей різних сфер життєдіяльності особистості (виховання гуманної, порядної, всебічно розвиненої особистості, формування чіткої громадської позиції; розуміння своєї ролі в суспільстві; формування морально-етичної, художньо-естетичної, правової та екологічної культури; формування фізичної досконалості, зміцнення здоров’я), формування в учнів системи наукових знань про природу, людину, суспільство, почуття національної самосвідомості готовності до професійного самовизначення.
Загальні виховні завдання:
- формування національної свідомості;
- формування високої духовності особистості;
- утвердження на національному ґрунті принципів загальнолюдської моралі;
- виховання основ естетичної культури і розвиток художніх здібностей;
- виховання трудової активності;
- забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей та молоді;
- формування правової культури;
- виховання екологічної культури.
Найважливішим принципом загальноосвітнього закладу є принцип гуманізму, відповідно до якого людині як вищій цінності суспільства надаються сприятливі умови для всебічного розвитку особистості. Заклад сприяє досягненню гармонії в поєднані інтересів особи, суспільства і держави. Зміст, організація, форми і методи виховної роботи в школі підпорядковуються реальному визнанню особистості учня як головної мети на формування у школярів громадянської, зрілості – системи дійового ставлення особистості до Батьківщини, суспільства, держави, природи, колективу, до праці, до самого себе.
Ідеалом виховання є гармонійно розвинена свідома людина, що наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними й патріотичними почуттями, є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатна до саморозвитку і самовдосконалення.
Система виховних завдань, через які конкретизується мета національного виховання:
- забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до Ії здібностей, інтересів;
- формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
- виховання правової культури: поваги до Конституції, державної символіки, знання та дотримання законів;
- забезпечення духовної єдності поколінь ,виховні поваги до батьків, старших, історії рідного народу;
- виховання духовної культури;
- утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших;
- забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорона і зміцнення їх фізичного, психічного та духовного розвитку.
Реалізація основних завдань і принципів виховання у нашому закладі здійснюється, як і у всій національній системі освіти, у таких пріоритетних напрямках:
· ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави (патріотичне виховання, ідеал служіння Україні, правове виховання) виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин і формується шляхом патріотичного та правового виховання;
· ціннісне ставлення до людей виявляється у моральній вихованості особистості, показником якої є єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла, наявність активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції і формується у процесі морального виховання;
· ціннісне ставлення до природи(екологічне виховання) виявляється в таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житії людини, самоцінності природи; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою, активній участі у природоохоронних заходах і формується в процесі екологічного виховання;
· ціннісне ставлення до мистецтва виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов’язаних з мистецтвом іформується у процесі художньо-естетичного виховання;
· ціннісне ставлення до праці (трудове виховання) передбачає усвідомлення особистістю значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; готовність до творчої діяльності, морально-психологічну підготовку до майбутньої професійної діяльності і формується у процесі трудового виховання;
· ціннісне ставлення до себе (цей напрямок охоплює художньо-естетичну освіченість і вихованість особистості)передбачає сформованість в особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. («Я»- фізичне, психічне, соціальне) і формується в процесі фізичного, превентивного виховання та формування здорового способу життя;
· ціннісне ставлення до свого психічного «Я»;
· ціннісне ставлення до свого фізичного «Я»( фізичне виховання);
· ціннісне ставлення до свого соціального «Я».
Традиції:
Сьогодні Тернівський ліцей впевнено дивиться в майбутнє, продовжуючи та примножуючи кращі свята і традиції:
- Свята першого та останнього дзвоників;
- Свято осені;
- Міс Осінь;
- Учнівські олімпіади;
- Спортивні змагання «Веселі старти»;
- Дні самоврядування;
- Зустрічі з ветеранами;
- Посвята в Барвінчата;
- Дні відкритих дверей;
- Малі олімпійські ігри;
- Видання стіннівок до свят;
- Інтелектуальні ігри старшокласників;
- «Подаруй книгу шкільній бібліотеці»
- Акція «Від серця до серця»;
- Двомісячник «Зелена весна» та ін.
Самоврядування:
Виховна система закладу передбачає наявність органів загальношкільного самоврядування й у кожному класному колективі окремо.
Учнівське самоврядування – це громадська цінність, метою якої є виховання соціальноактивної, гуманістично спрямованої особистості з високим патріотичним почуттям і національною свідомістю, і підґрунтя для створення молодіжних та дитячих організацій.
Учнівське самоврядування має деполітизовану структуру:
Структура
учнівського самоврядування
Комунального закладу «Тернівський ліцей»
Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області
Президент |
Прем’єр-міністр |
Секретар |
Діяльність учнівського самоврядування «Олімп» та організації молодших школярів «Барвінчата» має завдання:
- задоволення потреб школярів у спілкуванні, спільній діяльності з метою реалізації вікових інтересів;
- включення школярів до громадського життя та організація набуття соціального досвіду, засвоєння загальнолюдських цінностей;
- розвиток колективізму;
- формування готовності школярів до цивілізованих людських стосунків;
- захист школярів та їх прав;
- розвиток та захист інтелектуального та творчого потенціалу школярів;
- миротворча, громадська, екологічна, спортивна діяльність.
У своїй діяльності організації керуються законами:
– єдності слова і діла;
– честі і совісті;
– дружби і товариськості;
– турботи і милосердя.
Учнівське самоврядування «Олімп» складається з 7 центрів, кожен з яких має свої завдання:
- Центр здоров’я та спорту – організація спортивно-масової роботи;
- Центр « Дозвілля» – організація дозвілля школярів;
- «Пресс-центр» – інформаційна комісія організація роботи шкільного прес-центру.
- Історико-краєзнавчий центр – організація пошукової роботи з історії виникнення села, району;
- Центр екологічної та трудової діяльності – робота на уроках художньої праці; робота, пов’язана з оновленням шкільних посібників, майна, ремонтом бібліотечних книг, підручників; прибирання робочих місць, класних кімнат, шкільного подвір’я та прилеглої території;
- Центр правового захисту – контролює виконання правових, моральних та естетичних норм по відношення к учням, сприяє реалізації інтересів учнів та за необхідністю бере участь у класних зборах, педраді, батьківських зборах;
- Центр дисципліни та правопорядку – організація чергування по закладі; контроль поведінки учнів; допомога класним керівникам у попередженні правопорушень.
План виховної роботи на 2023/2024 навчальний рік
З 21 по 28 вересня 2023 року в Тернівському ліцеї відбудуться вибори учнівського самоврядування в режимі онлайн. Посилання будуть надіслані 21.09.2023 року.